Home » Pitajte stručnjaka » Ishrana » HRANA KOJA NAS ČINI GLADNIJIM

HRANA KOJA NAS ČINI GLADNIJIM

Kada smo gladni trebalo bi da jedemo, zar ne? Ali šta ako nam hrana koju jedemo još više otvara apetit? Zvuči nemoguće ali nije baš tako. Kako osećaj gladi nastaje kao sklop više činilaca, odnosno signali gladi stvaraju se u stomaku, pankreasu, mozgu, krvotoku i crevima, tako i osećaj sitosti može biti „prevren“ na nekom od nivoa i tada dolazi do nepotrebnog jedenja i nepotrebnih kalorija. Koja je to hrana koja nas čini gladnijima?

Beli hleb

Fat-man-eating-burgerOgoljeno od svoje ljuske, zrno pšenice samleveno i procesirano do nivoa belog brašna predstavlja pravi okidač za insulin a pritom mu nedostaju vlakna. Visok nivo insulina brzo smanji nivo šećera u krvi i to je jedan od osnovnih signala za osećaj gladi. I tako bez obzira što je stomak pun, nakon obroka sa belim hlebom vrlo brzo se javlja osećaj gladi. Jedenje belog hleba i peciva povezano je sa gojaznošću i srčanim bolestima.

 

smuti-od-borovnice-1405366923-41612

Sokovi

Zamislimo da su vam dostupni prirodni sokovi od ceđenog voća. Na prvi pogled reklo bi se vrlo zdravo rešenje, puno korisnih materija. Ali činjenica je da ovi sokovi sadrže i prirodne šećere a iz sokova je naravno odstranjena pulpa koja je puna vlakana. Sam sok i šećeri u njemu čine nešto slično belom hlebu( doduše u mnogo manjoj meri), brzo podižu i brzo spuštaju nivo insulina i izazivaju osećaj gladi. Šta tek reći za veštačke sokove, prepune visokofruktoznog sirupa. Rešenje? Pravite smootie od voća, napitak u kojem zdržavate i voćnu pulpu.

Veštački zaslađivači i MSG

msgZaslađivaći u sokovima i žvakama ili zaslađivači koje sami koristimo kada želimo izbeći šećer, izazivaju osećaj gladi jer šalju signal mozgu da je nešto slatkog ukusa pojedeno ali posle nekoliko trenutaka moždane ćelije „shvataju“ da nema povišenja glukoze u krvi i počinju da „žude“ za tim šećerom( u prevodu- hranom). Još je komplikovaniji mehanizam delovanja MSG-a ili mononatrijum- gltamata, pojačivača ukusa koji se koristi u supama, sušenim začinima( tipa vegeta), kineskoj hrani, salamama i paštetama, grickalicama i mnogim drugim. I ovaj začin izaziva pojačavanje osećaja gladi a dokaz su i ljudi koji ga konzumiraju redovno. Ti ljudi imaju tri puta veću šansu da budu gojazni, jer ova hemikalija blokira dejstvo „leptina“- hormona koji reguliše osećaj gladi i potrošnju energije.

0 Komentar(i) Napisao

2014
Oznake

Vaš komentar