Home » Pitajte stručnjaka » Korišćenje suplemenata » Kreatin naš nasušni

Kreatin naš nasušni

Preparati na bazi kreatina su verovatno najpopularniji preparati, prvenstveno zbog rezultata koji se dobijaju u kratkom roku. Kreatin se sintetiše iz amino kiselina arginin, glicin i metionin, i dodavanjem kreatina u ishranu se dobija na snazi, ubrzava se oporavak i povećava mišićna masa u vrlo kratkom vremenu.

Šta zapravo kreatin radi u organizmu?
Osnovni izvor energije za mišiće je ATP (Adenozine trifosfat). ATP je potreban u kratkom roku, za fizičke aktivnosti visokog intenziteta. Zato su i njegove rezerve u organizmu veoma male, dovoljne za 10-15 sekundi intenzivne fizičke vežbe. Tokom vežbe, ATP se razbija u ADP (adenozine difosfat) i oslobođenja energija služi za podršku mišićima.
Sekundarni „brzi“ izvor energije dolazi iz kreatin fosfata koji služi da nadomesti molekul fosfora i konvertuje ADT nazad u ATP. Skoro 95% kreatina u telu se nalazi u skeletnim mišićima. Suplementi na bazi kreatina služe da povećaju te rezerve i samim tim povećaju izvor brze energije. Bodibilding je savršen primer da kreatinska suplementacija može povećati energiju i ubrzati oporavak.
Kreatin, takođe, sprečava „sagorevanje“ mišića i stvaranje mlečne kiseline (upala mišića) i na taj način omogućava više ponavljanja vežbe sa većim težinama.
Kako se uzima kreatin?
Postoje dva načina:
1. Sa fazom punjenja – 20-25g kreatina se uzima u 4-5 jednakih doza tokom dana tokom 5-7 dana. Kasnije ide faza održavanja tokom koje se uzima 3-5 grama kreatina dnevno, uglavnom pre ili posle treninga ili posle glavnog obroka.
2. Bez faze punjenja – doza 3-5 grama kreatina se uzima svakog dana, bez faze punjenja. Postiže se isti efekat, ali je potrebno duže vreme da se dostigne isti nivo.

Našu ponudu kreatina pogledajte ovde: http://cfsport.rs/oznaka/kreatini/

creatine-mono-powder

0 Komentar(i) Napisao

2015
Oznake

Vaš komentar