Home » Pitajte stručnjaka » Korišćenje suplemenata » KREATIN – NOVA OTKRIĆA

KREATIN – NOVA OTKRIĆA

Nisu kasne devedesete i nije više ona euforija oko kreatina, barem ne na marketinškom planu a ipak ovaj suplement i dalje zauzima jedno od važnih mesta u sportskoj ishrani i dodacima ishrani. The Journal of Strenght and Conditioning Research ga je proglasio najkorisnijim suplementom, prema dosadašnjim istraživanjima.

Istraživanja su potvrdila

Iako je možda kreatin potisnut nekim novim suplementima i nije u žiži interesovanja, naučnici u USA se itekako bave istraživanjem ove supstance. Tako naprimer je zanimljiva činjenica da se uskoro može desiti da kreatin od suplementa koji je služio za izgradnju mišićne mase postane dodatak ishrani za dobro raspoloženje ili osećanje opuštenosti i blagostanja. Nemojte se iznenaditi ako vam ga neki mlađi i upućeniji lekar ispiše na recept, jer vam to treba.

Kreatin kao skladište energije

CREATINE

Kreatin je skladište energije koja je odmah dostupna. Ali energija nije potrebna samo vašim mišićima. Energiju koristi i vaš mozak, jetra, kosti i svaka ćelija vašeg tela. Unošenje kreatina samim tim pomaže svakoj ćeliji u vašem organizmu. A da li se baš mora unositi izolovan kreatin kao suplement? Odgovor je- ne, ali bi vam trebalo oko kilogram junetine svaki dan, oko kilo i po svinjetine, oko 230 kila brusnica i slično i to za samo 5 „prirodnih“ grama kreatina. Ako vam to nije problem, onda vam u stvari i ništa nije problem. Dakle,ostaje jednostavan način suplementiranja.

Koje su još koristi od kreatina

Pojedina istraživanja ukazuju na sasvim neočekivana pozitivna dejstava kreatina. Tu se može navesti njegovo dejstvo pomoćnog sredstva kod antidepresivne terapije, kada je korišćen pored drugih antidepresiva, pokazao je bolji odgovor pacijenata na terapiju. Dalje, pokazalo se korisnim vaća doza kreatina na ćelijskom nivou kada na ćeliju deluju toksini i ovo saznanje je otvorilo put istraživanjima upotrebe kreatina kod Parkinsonove bolesti. Koristan je kod dijabetičara, uz vežbanje, jer utiče na to mišići takoreći više privlače glukozu iz krvi. Kreatin je takođe koristan i kod poboljšanja opštih „sposobnosti“ mozga ili memorije ako hoćete. I konačno, u preporučenim dozama je potpuno bezbedan.

0 Komentar(i) Napisao

2014

Vaš komentar