Home » Pitajte stručnjaka » Ishrana » RIBA NA MENIJU

RIBA NA MENIJU

Vreli dani koji dolaze, lagana hrana koja se preporučuje, miris mora, slankast ukus. Danas pišemo o morskoj ribi na meniju sportista.

Zašto riba

Malo je takvih izvora proteina, koji su kvalitetni i punovredni a da su pritom tako slabo napakovani mastima a i kad jesu onda je to kvalitetna masnoća kao što je omega 3, naprimer. Kada bi se uporedio odnos cena- kvalitet, riba uopšte nije skupa a u velikom broju slučajeva ona je čak i nominalno jeftinija. Prednost brze pripreme sveže ribe je nemerljiva u današnjem okruženju. Čak i smrznuta, mnogo se lakše otapa. Dalje je sve stvar dobre pripreme, dobrog kuvara a pored današnjih začina možemo imati pravi specijalitet.

 

los2 (1)

Koju ribu birati

Oslić je moj favorit i fileti i ceo. Sa 17 grama proteina i 0,3 grama masti ovo je ekstra hrana za niskokalorične dijete. Najčešće ga spremam tako što ga pržim, jer nisam na restriktivnoj dijeti. Skuša je moj izbor za roštilj. I zaista nema bolje ribe na roštilju od skuše a caka je da se dobro osuši pre samog pečenja i onda se jednostavno ne lepi za roštilj. Manje poznata( možda zbog jače cene) ali zato mnogo ukusnija čak i kad je hladna je škarpina. Otprilike kako god da je pripremite biće super. Šnicle smrznutog lososa su mi najbolje kada odstoje u crnom vinu i mlevenom biberu takvih dobrih 12 sati a onda se samo malo termički obrade. Ipak ne jesti ga prečesto zbog priličnih nivoa žive koji mogu biti potencijalna opasnost za ljudsko zdravlje dugoročno gledajući. Nije to slučaj sa svim lososima, ali oni koji stižu na naše tržište, najbolje je tek umereno jesti- zlu ne trebalo. Ultra jeftini izvor proteina su girice. Najbolje je da ih spremate sami. Kada ulje počne da se puši prekidajte prženje, jer je to ulje oksidovalo i ne treba vam gomila kancerogena u stomaku. Iz istog razloga ne treba da jedete girice kupujući ih usput od prodavaca neke brze morske hrane. Što se tiče konzervirane ribe, pored toga što se mogu odmah jesti i sardine i tunjevina i haringa mogu se pripremiti na razne načine. Tako tunjevina može biti dobar dodatak za špagete a sardine za domaću riblju paštetu. Za paštetu iskoristite jedan deo ulja iz konzerve, dodajte pavlaku, peršun i crni luk ako ga volite i dobro „izmikserišite“. Evo sjajnog namaza za „jači“ doručak. Ostalo je da probam pržene sardune i haringu na roštilju i javljam vam utisak.

 

skusaKoju ribu NE birati

Od sveže ribe svaka je dobra i ima sve pomenute prednosti. Međutim, daleko najčešće se kod nas bira smrznuta morska riba. Jedan od najpoznatijih je smrznuti filet pangasijusa, što je u stvari vrsta soma a uzgaja se u ribnjacima u Vijetnamu. Gledajući TV prilog o tim farmama, definitivno sam odustao od ove vrste ribe. Zbog slabije kontrole upotrebe hemikalija i antibiotika u proizvodnji jednostavno imam izbora i biram da ne jedem ovo, uz to svaki filet je presvučen debelom vodenom glazurom a meni se ne plaća voda po ceni ribe.
Nekada ćete naići i na odrezke od morskog psa, ali to isto ne preporučujem jer ajkule generalno imaju visoke nivoe žive u organizmu, barem visoke za ljudsku ishranu.

0 Komentar(i) Napisao

2014

Vaš komentar