Home » Pitajte stručnjaka » VEŽBANJE PO VRUĆINI I KOLIKO VODE POPITI

VEŽBANJE PO VRUĆINI I KOLIKO VODE POPITI

Od toga da ne treba vodu uopšte piti na treningu do konstantnog pijenja između serija ili kratkim pauzama (u zavisnosti od toga kojim se sportom bavite), šta je najbolje, koga slušati i šta raditi? Pokušaću u ovom kratkom članku da ukratko prikažem iskustva, realnost i medicinsko gledište po pitanju rehidratacije.

Prvo: koliko vode je potrebno popiti?

Girl drinking water while exerciseOrijentaciona dnevna vrednost oko koje se može diskutovati je oko 1,5 litara. Druga vrednost je u zavisnosti od potreba, a to znači od fizičke aktivnosti koja se sprovodi i od količine tečnosti koja se troši ili „gubi“ tokom te aktivnosti. Dalje, ženska osoba od 55 kg nema iste potrebe za vodom kao muškarac od 90 kg, naravno zavisi i kakva je fizička aktivnost koju vrše, temperatura i vlažnost vazduha, naravno i vrsta hrane koju konzumiraju. Dobra hidriranost (obezbeđenje organizma vodom) je važan faktor sportskog postignuć, a to znači ni premalo ali ni previše.

Zašto ne treba piti previše vode?

Prevelika količina vode dovodi do eliminacije minerala iz organizma, opterećuje bubrege i dovodi do čitavog niza problema. Marketinške kampanje o stalnom pijenju vode, nošenju flašice stalno uz sebe dovele su do zablude priličan broj ljudi, koji iako nemaju realne potrebe stalno piju veliku količinu vode. Treba uzeti u obzir sve gore pobrojane parametre i voditi se realnim signalom tela koji se zove žeđ. Dakle, i litar vode po treningu može biti optimum a isto tako može biti i preterivanje. Opet treba izbegavati sokove koji su puni šećera i ne dovode do stvarnog zadovoljenja potrebama za tečnošću. S druge strane, voda se u organizam unosi i preko voća i povrća koje pojedemo i uostalom svih namirnica koje pojedemo.

Na šta obratiti pažnju?

U letnjim mesecima, kada vežbamo u relativno toploj atmosferi i pijemo veću količinu vode, loše je ako ograničavamo unos soli. Više nego ikad poželjno je jesti dovoljno voća i povrća, zbog nadoknade vitamina i minerala. Vrelina je podnošljivija ako se konzumira manje kalorična hrana, koja je raznovrsna i zdrava. Pola sata pre treninga popiti dve čaše vode i obavezno obezbediti sebi vodu na treningu i posle treninga, a u zavisnosti od potreba i osećanja žeđi.

0 Komentar(i) Napisao

2014

Vaš komentar